geen verbinding in de jungle - Reisverslag uit Kinabaiau, Maleisië van Marianne en John - WaarBenJij.nu geen verbinding in de jungle - Reisverslag uit Kinabaiau, Maleisië van Marianne en John - WaarBenJij.nu

geen verbinding in de jungle

Blijf op de hoogte en volg Marianne en John

15 April 2017 | Maleisië, Kinabaiau

3 dagen geen internet gehad dus even een terug blik

10 april

S morgens vertrokken uit Kuching en met het vliegtuig een binnenlandse vlucht naar Mulu gevlogen .
Dat ligt in de rimboe en is alleen te bereiken met een boot of per vliegtuig .
Daar aangekomen zitten we op een soort resort met bijna geen luxe .

Eerst lekker geeten met heel de grroep , de koffers in de huisjes gezet en vertrokken met een lokaal busje om naar het nationaal park te gaan .

Aangekomen in Mulu Om daar te komen kan alleen maar door de lucht of over het water vervolgens met het busje vervoert naar Kenny`s B&B www.mulu-national-park.com

Daar ga je terug in de tijd , er is maar een bepaalde tijd stroom en water met een arogaat wekken ze dat op .
Er staat een bed in en een plankje om iets op te zetten en dat is het , wel grappig om dat zo mee te maken .
Nadat we de spullen op de kamer hadden gezet en gezamenlijk geeten zijn we naar het park gegaan waar we een grot bezocht hebben de Gua rusa deer Cave daar wonen ik weet niet hoeveel zwaluwen . Die slapen overdag en als het donker begint te worden dan komen ze in groepen eruit .
Vliegen dan gezamenlijk in een spiraal om zo te voorkomen dat ze gevangen worden door een roofvogel.
Heel mooi om dat te zien .
In de grot zit wel alles onder de poep .
S avonds een hele gezellige en late avond gehad eerst met zijn allen geeten wat erg lekker was .
En daarna hopa pilsje hier pilsje daar .

De volgende dag eerst gezamenlijk geeten en daarna met de boot taxi ook weer naar een grot gegaan .
Dit was de Gua Angin wind cave . Indrukwekkend hoe het allemaal zo kan ontstaan en hoeveel werk ze hebben gehad om de steigers te bouwen zodat wij als toerist er een kijkje in kunnen nemen.

Na de grot zijn we door het nationaal park gelopen en in een meer wat zeer helder was gaan zwemmen .
Het water was erg koud en er stond best wel een stroming op . Dat was lekker want de gevoelstemperatuur is nog steeds 42 graden .
Van het zwemmen uit zijn we de hoogte op gegaan en hebben via een hoge loop brug gelopen die door de blader toppen van de bomen is aangelegd geweldig om te doen en om te zien
S avonds maar een feestje gebouwd .
Kei gezellig

12 april

Met de bus vertrokken van het resort in Mulu
vlucht met onderweg een stop om te tanken even uit het vliegtuig in en daarna doorvliegen naar Kota Kinabalu .
Bij vliegveld in Sandakan weer een overstap Sabah dus in totaal 3 vluchten .
Het laatste stuk met de bus .naar Sepilok
Smorgens om 10.30 vertrokken en savonds pas aangekomen .
Een prachtig resort .
De volgende dag naar beren gaan kijken en daar ook nog van heel dichtbij een orang oetang gezien .
Ook nog even een half uur gezwommen
Dan met de bus op naar het volgende dorp .

Naar het Kinababatangan rivier daar een boottocht gemaakt in het regenwoud ook verschillende apen gorilla en vogels gezien .
S avonds gezellig bij de bar gezeten

Heb nu internet maar heel slecht hoop dat het morgen beter is zodat ik de leuke foto`s er op kan zetten
Tot gauw
Liefs Marianne

• 15 April 2017 - 15:29

Jos En Angelique :

Hoi hoi globetrotters...
    Wat hebben jullie een prachtige reis en veel om te zien en mee te maken....
    Geniet er nog van....Iets om nooit meer te vergeten.....Nog een hele fijne vakantie....

Groetjes Jos en Angelique

• 16 April 2017 - 10:37

Ludy Botman:

Wauw, wat een leuke vakantie hebben jullie!! Nog heel veel plezier, ook groetjes van Ton. Liefs, Ludy